REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Do przestrzegania niniejszego Regulaminu obowiązani są właściciele lokali wchodzących w skład nieruchomości wspólnej, osoby wraz z nimi zamieszkałe, najemcy, podnajemcy lub użytkownicy ich lokali oraz wszelkie inne osoby przebywające na terenie nieruchomości wspólnej.
- Właściciel lokalu ponosi odpowiedzialność za:
- zachowanie osób, którym oddał swój lokal do używania – zarówno domowników, jak i innych osób korzystających z jego lokalu;
- przestrzeganie Regulaminu przez osoby, najemców, podnajemców jego lokalu lub innych użytkowników lokalu oraz przez zaproszonych przez siebie gości i zobowiązany jest do zapoznania tych osób z Regulaminem;
- powiadomienia Zarządu Wspólnoty o wynajęciu lub wydzierżawieniu lokalu ze wskazaniem osoby dzierżawcy lub najemcy;
- zgłoszenie Zarządowi Wspólnoty informacji dotyczących zmiany ilości osób zamieszkujących lub użytkujących lokal.
OBOWIĄZKI MIESZKAŃCÓW
- Mieszkańcy są zobowiązani dbać o budynek i jego otoczenie oraz chronić je przed dewastacją.
- W przypadku jakiejkolwiek awarii lub nagłych przypadków należy zgłosić je natychmiast Zarządowi, a w razie potrzeby zawiadomić również odpowiednie służby, takie jak: Straż Pożarna, Policja, Pogotowie Ratunkowe, Pogotowie Gazowe itp.
- Mieszkańcy są zobowiązani do naprawiania na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie posesji z ich winy.
- Mieszkańcy są zobowiązani do utrzymania zamieszkiwanego przez siebie lokalu oraz innych pomieszczeń przez siebie użytkowanych w należytym stanie technicznym i sanitarnym.
- Bez pisemnego zezwolenia Zarządu nie wolno umieszczać na terenie nieruchomości żadnych reklam, szyldów oraz ogłoszeń.
PRZEPISY PORZĄDKOWE
- Wszyscy mieszkańcy, oprócz dbałości o posesję, zobowiązani są do wzajemnej pomocy i nie zakłócania spokoju innych mieszkańców.
- Zabrania się zakłócania spokoju mieszkańców i innych użytkowników wspólnych części budynków wchodzących w skład nieruchomości wspólnej.
- Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00 do 06:00. W tych godzinach nie należy używać urządzeń mogących zakłócić sen użytkowników innych lokali lub w inny sposób powodować hałasu mogącego ten sen zakłócić.
- Trzepanie dywanów może odbywać się w miejscu do tego przeznaczonym w godzinach od 08:00 do 22:00.
- Trzymane w lokalu zwierzęta nie mogą powodować zagrożenia życia ani zdrowia oraz nie mogą zakłócać spokoju. Posiadacze zwierząt domowych są zobowiązani do przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych, m.in. do niezwłocznego sprzątania zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta na terenie posesji oraz wyprowadzania psów na smyczy i w kagańcach, zabrania się karmienia ptaków na parapetach okien i balkonach.
- Balkony powinny być utrzymane w czystości, a skrzynki na kwiaty i donice umieszczane na balkonach winny być umocowane w sposób gwarantujący bezpieczeństwo. Zabrania się umieszczania na balkonach zasłon, drabinek i podpór na pnącza w sposób mogący ułatwić wejście do innych lokali, np. do lokali położonych na wyższych kondygnacjach.
- W oknach, na balkonach, tarasach, klatkach schodowych oraz na dziedzińcu nie wolno umieszczać żadnych szpecących przedmiotów.
- Niedozwolone jest zakładanie gniazd poboru prądu elektrycznego na użytek własny w pomieszczeniach piwnic oraz prowadzenie w tych pomieszczeniach działalności usługowej lub produkcyjnej bez uzgodnienia z Zarządem Wspólnoty.
- Ciągów komunikacyjnych (korytarzy, schodów i klatek schodowych oraz strychów) nie wolno zastawiać żadnymi przedmiotami, a jeśliby taki fakt miał miejsce z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych w lokalu, przedmioty te należy usunąć na ustne wezwanie Zarządu Wspólnoty, któregokolwiek z członków tego Zarządu lub Administratora. Niezastosowanie się do tego wezwania może spowodować usunięcie przez Zarząd tych przedmiotów na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny.
- Parkowanie pojazdów jest dozwolone tylko w miejscach do tego wyznaczonych i odpowiednio oznakowanych. Ustawianie pojazdów na terenie nieruchomości niezgodnie z przepisami może spowodować odholowanie pojazdu, na koszt właściciela pojazdu lub jego posiadacza, na parking strzeżony.
- Zabrania się trwałego parkowania na terenie nieruchomości samochodów ciężarowych, dostawczych lub pojazdów specjalnych.
- Bezwzględnie zabrania się mycia pojazdów na terenie nieruchomości.
- Na terenie nieruchomości wspólnej obowiązuje bezwzględny zakaz używania otwartego ognia i palenia tytoniu.
- Śmieci należy wyrzucać wyłącznie do pojemników umieszczonych na podwórzu w osłonach śmietnikowych.
- Usuwanie gruzu po remoncie lokalu odbywa się na koszt właściciela tego lokalu i w sposób uzgodniony z Zarządem Wspólnoty.
- Zabrania się zanieczyszczania wspólnych części budynku i nieruchomości, pisania i drapania ścian budynku, malowania ścian wewnętrznych i zewnętrznych stanowiących części wspólne budynków bez zezwolenia Zarządu Wspólnoty, wieszania i przybijania tablic lub przedmiotów bez zezwolenia Zarządu Wspólnoty, uszkadzania koszy na śmieci i urządzania miejsc do zabaw dla dzieci, poza wyznaczonymi, niszczenia zieleni, wieszania jakichkolwiek przedmiotów na zewnątrz budynku.
- Rodzice lub opiekunowie zobowiązani są dbać, aby dzieci stosowały się do postanowień Regulaminu. Za szkody wyrządzone na terenie nieruchomości przez dzieci odpowiadają ich rodzice lub opiekunowie.
Rejestr zmian